www.poznanie.sk
http://www.duchovno.poznanie.sk/

Ak ťa niekto udrie na jedno líce, nastav mu aj druhé.
http://www.duchovno.poznanie.sk/viewtopic.php?f=82&t=498
Stránka 1 z 1

Autor:  Matej.Vrabec [ Sob, 14. Júl 2012, 01:38 ]
Predmet príspevku:  Ak ťa niekto udrie na jedno líce, nastav mu aj druhé.

"Ak ťa niekto udrie na jedno líce, nastav mu aj druhé."

Znamená to, že keď ma niekto začne biť, tak sa nemám brániť? Prečo to Ježiš povedal? Veď zlu sa predsa treba vzoprieť, nie sa ním nechať mlátiť.

Autor:  plamen [ Sob, 14. Júl 2012, 06:41 ]
Predmet príspevku:  Re: Ak ťa niekto udrie na jedno líce, nastav mu aj druhé.

Matej.Vrabec píše:
"Ak ťa niekto udrie na jedno líce, nastav mu aj druhé."

Znamená to, že keď ma niekto začne biť, tak sa nemám brániť? Prečo to Ježiš povedal? Veď zlu sa predsa treba vzoprieť, nie sa ním nechať mlátiť.
U Ježíšových výroků nelze brát v potaz doslovné znění, protože se mnohonásobným podáním již zkreslilo. Uvažte, že Ježíš promlouval aramejsky, pak to někdo třeba převyprávěl hebrejsky, až to někdo po desítkách let od Ježíšovy smrti sepsal řecky jako Nový zákon, ze kterého se to pak překládalo do latiny a dalších jazyků.

U Ježíšových slov je třeba se zaměřit na správný smysl jeho výroků. Ježíšova slova se také nikdy netýkala pozemského života lidí, nýbrž jejich života vnitřního, protože pozemské právo se zřídkakdy shoduje s Božími zákony.

Vítězství dobra nad zlem se také neodehrává tak, že se dobro postaví se zbraní v ruce zlu a snaží se nad ním zvítězit. Takový boj je zde ve hmotě předem prohraný, protože temno má stále ještě ve hmotě převahu.

Ježíš také nikdy nevyzýval k pozemskému boji, ale hlásal cestu dobra a lásky. To je totiž ten nejúčinnější boj dobra se zlem, který však neprobíhá někde vně člověka nebo v pozemské rovině, nýbrž v člověku samotném. Zachová-li člověk v sobě věrnost Světlu, tedy i dobru, když se mu děje bezpráví, tedy, když ho někdo "udeří do tváře", pak druhému nastavuje onu druhou, neboli jinou tvář. Jde mu tím příkladem, ukazuje mu správnou cestu a podává mu pomocnou ruku. Zda se jí ten druhý chopí a pozná svůj omyl, je druhá věc.

Jde zde o to, neoplácet stejné stejným. Podobný smysl má věta "Kdo po tobě kamenem, ty po něm chlebem."

Autor:  Matej.Vrabec [ Sob, 14. Júl 2012, 17:06 ]
Predmet príspevku:  Re: Ak ťa niekto udrie na jedno líce, nastav mu aj druhé.

Máte pravdu. Zase som myslel príliš pozemsky.

Autor:  Matej.Vrabec [ Uto, 18. Sep 2012, 01:10 ]
Predmet príspevku:  Re: Ak ťa niekto udrie na jedno líce, nastav mu aj druhé.

Ešte prikladám i Abd-ru-shinovo vysvetlenie, na ktoré som práve narazil.

15. prosinec 1929
Abd-ru-shin.

Kristus řekl: "Jáť pak pravím vám, abyste neodpírali zlému. Ale udeří-li tě kdo v pravé líce tvé, nastav jemu i druhé."
Právě tento výrok se stal příčinou rozličných výkladů a střetů. Dal také podnět k tomu, že mnoho lidí označovalo křesťanské náboženství za náboženství slabosti; přitom dělali chybu v tom, že tehdejší výrazy vykládali dnešními pojmy. Vezmeme-li výraz "zlé" tak, jak to myslel Kristus, musíme dnes za něj dosadit slovo "utrpení". A tím se to ihned objasní. Svými slovy „Neodporujte zlému“, tedy „utrpení“, vytýká Kristus lidem tento jejich obyčej a současně tím dává praktickou radu pro blaho lidstva.
Také tehdy byl už u lidí rozšířen zvyk stěžovat si na všechno, co nešlo podle jejich přání. Přesně tak jako dnes! Přijde-li nouze nebo jiné trápení, začne ihned naříkání a žalování, i když lidé poznají, že ve smyslu zpětného působení sami na tom mají vinu a všechno si sami přivodili. Ještě horší je to však tam, kde se lidé nemohou upamatovat, že by k tomu dali podnět právě v době svého nynějšího pozemského života. Nemají ale beze smyslu naříkat, poněvadž kdysi sami zavdali příčinu ke všemu, co ve zpětném působení na ně dopadá. A proto Kristus říká: "Neodporujte zlému", protože tím, že se člověk protiví, nakládá na sebe ve skutečnosti jen nové bezpráví, (křivdu). Je to vzpírání se proti rozuzlení osudových vláken, které visí na člověku. Bez tohoto uvolnění nemůže člověk nikdy stoupat vzhůru!
Proto v této tak často nepochopené větě spočívá praktická rada, která v sobě obsahuje všechno, co člověk potřebuje, aby správně jednal, aniž by o tom musel hloubat. A právě zde hloubá nejvíce. Nemá přijímat utrpení s reptáním a obžalováváním, nýbrž začít je radostně překonávat, a s vědomím, že tím odstraňuje něco, co by ho jinak zdržovalo od vzestupu. Jak velký význam v tom spočívá a jakou cenu to má! Pustí-li se radostně do toho, nebude tím trpět ani z poloviny a zkrátí si dobu všeho trápení. -
Pod výrazem "Neodporovati zlému", není tedy snad míněno temno, nýbrž všechno nepříjemné, co člověka potká. Teprve tím, že pro výraz "zlé" bylo bezvýjimečně přijato temno, vznikly četné omyly a to se stalo základem k nesprávným výkladům nebo k nemožnosti podat správný výklad. Pod slovem "zlé" se tedy zahrnovalo všechno pozemsky nepříjemné.
Lidé si musí také ještě zvyknout na jednu skutečnost:
Nepřišel jsem, abych vysvětloval bibli s jejími lidskými chybami, nýbrž proto, abych nově zvěstoval Slovo Páně, jakož i v JEHO JMÉNU zasadil nová přikázání, která od nynějška lidstvo nutně potřebuje, aby mohlo obstát v Boží říši na Zemi!

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/