www.poznanie.sk
http://www.duchovno.poznanie.sk/

Otázky k prednáške Já som Pán, tvoj Boh!
http://www.duchovno.poznanie.sk/viewtopic.php?f=82&t=497
Stránka 1 z 3

Autor:  Matej.Vrabec [ Str, 20. Jún 2012, 23:36 ]
Predmet príspevku:  Otázky k prednáške Já som Pán, tvoj Boh!

Dobrý deň,

Pán hovorí: "Směšování mezi pozemským člověkem a zvířetem se může odehrávat výlučně v mezích hrubohmotných těl, protože mají svůj původ ve stejné hmotnosti."

Čo to znamená? Veď človek a zviera sa nemôžu skrížiť.

A ešte: "Je nemožné vnést dovnitř druhu nebo z něj vynést ven něco, co stojí nad jeho vlastním původem, co v něm tedy nebylo obsaženo, jak tomu je u rozdílu mezi duchovním původem člověka a Božstvím."

Platí to len pri tom, že človek sa nemôže stať Božským? Je skutočná tá udalosť, o ktorej som čítal, že Ľalia - Irmingard prijala Božiu iskru?

A môže teda človek siahnuť nad svoj pôvod? Pretože častokrát čítam v diele vo Svetle Pravdy, že je to pre človeka vylúčené. Čo však prípad, keď napríklad Mária Magdálena prijala prastvorenú iskru ako čítam v knihe Zaviate doby sa prebúdzajú. Tým vlastne bolo do nej vnesené niečo, čo je nad jej pôvod. Alebo sa mýlim?

Autor:  plamen [ Štv, 21. Jún 2012, 11:32 ]
Predmet príspevku:  Re: Otázky k prednáške Já som Pán, tvoj Boh!

Citácia:
Pán hovorí: "Směšování mezi pozemským člověkem a zvířetem se může odehrávat výlučně v mezích hrubohmotných těl, protože mají svůj původ ve stejné hmotnosti."
O pokusech zkřížit člověka a zvíře vědci teoreticky uvažují, ale příroda i zde stanovila hranice, takže křížením u tak rozdílně vyvinutých druhů nemůže nikdy vzniknout tělo, které by produkovalo záření potřebná k udržení duše, natož ducha. Tuto větu spíše vnímám jako poukaz na nepřekročitelnost hranic druhů různých podstat.
Citácia:
A ešte: "Je nemožné vnést dovnitř druhu nebo z něj vynést ven něco, co stojí nad jeho vlastním původem, co v něm tedy nebylo obsaženo, jak tomu je u rozdílu mezi duchovním původem člověka a Božstvím."

Platí to len pri tom, že človek sa nemôže stať Božským? Je skutočná tá udalosť, o ktorej som čítal, že Ľalia - Irmingard prijala Božiu iskru?

A môže teda človek siahnuť nad svoj pôvod? Pretože častokrát čítam v diele vo Svetle Pravdy, že je to pre človeka vylúčené. Čo však prípad, keď napríklad Mária Magdálena prijala prastvorenú iskru ako čítam v knihe Zaviate doby sa prebúdzajú. Tým vlastne bolo do nej vnesené niečo, čo je nad jej pôvod. Alebo sa mýlim?
Při tzv. přijetí jiskry se nejedná o vstup do určitého druhu, ale o připojení nebo spojení různých druhů. Tak jako je lidská duše připojena k tělu, a jde tedy o spojení různých druhů, tak může být připojena jiskra čistě duchovního k lidskému duchu. Avšak tato jiskra se nikdy nestane součástí druhu vyvinutého lidského ducha a defacto žije dál sama pro sebe, i když na svého nositele mocně působí.

U Irmingard to nebylo jiné. Je zde však potřeba odlišit vyvinutého lidského ducha a lidského ducha z čistě duchovního, který prošel určitým vývojem. V konečném důsledku je lidským duchem každý duch mající lidskou formu, tedy ne jen vyvinutý lidský duch, ale i prastvořený lidský duch. Pán hovoří např. o lidstvu prastvořených. O Irmingard Pán dále píše:

Ženství ve stvoření jako takové má co činit jen s Irmingard a tato sestoupila k hradu Grálu v prastvoření z Boží úrovně a vstoupila tam do čistě duchovní nádoby, která pro ni byla již připravena.

Nejednalo se tedy jen o děj nebo vývoj směrem vzhůru, ale i naopak. Navíc se nejednalo o vyvinutého lidského ducha, který musí kvůli svému vývoji putovat hmotnostmi, ale o čistě duchovní nádobu, která se pro tento účel vyvíjela, avšak jiným způsobem, než je u člověka běžné.

Vždy se však jedná pouze o spojení různých druhů, nikoliv jejich promísení nebo přeměnu. Ta není nikdy možná.

Autor:  Matej.Vrabec [ Štv, 21. Jún 2012, 23:28 ]
Predmet príspevku:  Re: Otázky k prednáške Já som Pán, tvoj Boh!

Takže, ak napríklad vyvinutý duch prijme prastvorenú iskru, tak mu budú prístupné aj prastvorené úrovne, ale nebude na rovnakej úrovni s prastvorenými duchmi?

Môžu aj bytostní vstúpiť do duchovnej ríše?

Sú v duchovnom Raji zvieratá?

Autor:  plamen [ Pia, 22. Jún 2012, 05:39 ]
Predmet príspevku:  Re: Otázky k prednáške Já som Pán, tvoj Boh!

Matej.Vrabec píše:
Takže, ak napríklad vyvinutý duch prijme prastvorenú iskru, tak mu budú prístupné aj prastvorené úrovne, ale nebude na rovnakej úrovni s prastvorenými duchmi?
Lidský duch může přijmout jiskru z čistě duchovního, tedy z nejblíže vyššího druhu. Tím je mu umožněno, aby překročil hranici a stanul na nejnižším místě praduchovní říše, na Patmu - ostrově vyvolených, o kterém Pán napsal:

Zde jsou všichni ti, kteří mohli být z pozdějších stvoření vyzdviženi. Jsou to ti, kteří směli Synům Božím na zemi sloužiti a také věrně sloužili. Po svém odchodu ze země slouží zde v blaženosti dál na všechny věky. V určitých dobách otevře se více jejich zrak. Pak vidí Parsifala, Marii a Irmingard v hradu, při čemž nevnímají vzdálenost, nýbrž domnívají se býti tam současně s prastvořenými.

Citácia:
Môžu aj bytostní vstúpiť do duchovnej ríše?
Bytostní jsou i v duchovní říši. Bytostné, jakožto základní druh stvoření je na každé úrovni ve stvoření, dokonce i v praduchovnu. Bytostní mají však úplně jiný druh bytí, než lidští duchové. Nemají například svobodnou vůli, kterou ke svému úkolu nepotřebují. Bytostní jsou ztělesněnými paprsky Boží vůle a na svém stupni zprostředkovávají tyto paprsky dál. Nemohou tudíž tento stupeň opustit a putovat úrovněmi jako duchové. Tím by se porušil řád stvoření. Oni sami ani po něčem takovém netouží a věrně, na svém místě plní svůj úkol.

Citácia:
Sú v duchovnom Raji zvieratá?
Zvířata jsou dokonce i v Božské říši a tudíž jsou i v duchovnu. Nemají však podstatu zvířat v hrubohmotnosti, ale takovou, která odpovídá tomu, či onomu stupni, tedy například Božskou nebo duchovní. :)

Autor:  Matej.Vrabec [ Pia, 22. Jún 2012, 15:18 ]
Predmet príspevku:  Re: Otázky k prednáške Já som Pán, tvoj Boh!

Ak zvieratá v duchovnom majú duchovnú podstatu, majú aj slobodnú vôľu?

Ak by padol stvorený alebo prastvorený duch, teda nie vyvinutý duch, bude pre neho nasledovať rozklad osobnosti alebo ostane napriek tomu večný ako Lucifer?

Duchovia, ktorí priamo neslúžili Synom Božím nemôžu vstúpiť na Patmos?

Prečo sú bytostní v duchovnom, keď ich vnútorná podstata nie je rovnorodá s týmto prostredím?

Autor:  plamen [ Pia, 22. Jún 2012, 15:44 ]
Predmet príspevku:  Re: Otázky k prednáške Já som Pán, tvoj Boh!

Matej.Vrabec píše:
Ak zvieratá v duchovnom majú duchovnú podstatu, majú aj slobodnú vôľu?
Nemají, protože i když jsou duchovního druhu, tak nejsou duchové. Princip ducha, který se vyvíjí k sebevědomí není nijak vázán na duchovno. Duchové jsou dokonce i v Božské sféře.

Citácia:
Ak by padol stvorený alebo prastvorený duch, teda nie vyvinutý duch, bude pre neho nasledovať rozklad osobnosti alebo ostane napriek tomu večný ako Lucifer?
Do rozkladu může padnout pouze ten, kdo zůstane připoután ke hmotě. Pokud by se tak stalo u chtění prastvořeného (prastvořený neopouští osobně svou úroveň), tak by rozkladem také muselo projít. U stvořeného by to znamenalo osobní průchod rozkladem. Co by z něj pak zbylo, je otázka ...

Citácia:
Duchovia, ktorí priamo neslúžili Synom Božím nemôžu vstúpiť na Patmos?
Na Patmos mohou být pozvednuti jen ti z vyvinutých, kterým byla propůjčena jiskra z čistě duchovního. To se zpravidla děje za přítomnosti Syna Božího a tedy to je v souvislosti se službou Synu Božímu. Jinak se tam dostat vyvinutý lidský duch dostat nemůže a ve svém vývoji může věčně pokračovat ve svém domově - Ráji. Sloužit Synu Božímu však může, ale ne přímo a není vystaven takovému tlaku záření ze Světla, tak jak je to v případě učedníků.

Citácia:
Prečo sú bytostní v duchovnom, keď ich vnútorná podstata nie je rovnorodá s týmto prostredím?
Bytostní, resp. bytosti v duchovnu jsou rovněž duchovní, ale nejsou to duchové. Rozdíl mezi duchem a bytostí je právě ve svobodné vůli, kterou má pouze duch. Bytost je však přímým vykonavatelem Boží vůle a svobodné rozhodování ke svému úkolu tedy nepotřebuje. Duchovní bytosti v duchovních a praduchovních úrovních také mají nesrovnatelně větší pole působnosti, než bytosti (bytostní) v hrubohmotnosti.

Autor:  Matej.Vrabec [ Sob, 23. Jún 2012, 00:22 ]
Predmet príspevku:  Re: Otázky k prednáške Já som Pán, tvoj Boh!

Nie je to tak, že ak sa duch v duchovnej ríši nejakým spôsobom vzprieči Božej vôli, tak bude z nej vytlačený smerom do hmotnosti? (teda bude nútený opusiť svoju úroveň, bez ohľadu na to v akej úrovni duchovna sa nachádza, či už je stvorený, prastvorený alebo vyvinutý) Je vôbec možné vyvinúť v duchovne také chcenie, ktoré by sa priečilo Božej vôli?

Ak sú duchovia v Božskej ríši, je ich podstata tiež Božská? Alebo je ich podstata duchovná a majú na sebe záhaľ z Božsky bytostného?

Ak nemajú bytosti z Božskej ríše slobodnú vôľu, ako je možné, že u Lucifera sa slobodná vôľa prejavila? Doteraz som len čítal ako odôvodnenie, že na neho zvláštne zapôsobila hmota. Avšak ak ako bytosť z Božskej sféry slobodnú vôľu mať nemôže, tak prečo padol? Alebo je to tak, že túto absenciu slobodnej vôľe spôsobuje veľká blízkosť k samotnému Bohu?

Píšete, že keby sa chcenie u prastvoreného vzpriečilo Božej vôli, tak to chcenie musí prejsť rozkladom. (ak správne čítam) To si neviem predstaviť. On sám predsa by musel prejsť rozkladom, keďže je viazaný na svoje chcenie.

Ak sa môže sám Boh inkarnovať do ľudského tela, môžu sa do nich inkarnovať aj bytosti, ktoré sú Božsky bytostné, napríklad anjeli alebo archanjeli?

Autor:  plamen [ Sob, 23. Jún 2012, 06:10 ]
Predmet príspevku:  Re: Otázky k prednáške Já som Pán, tvoj Boh!

Matej.Vrabec píše:
Nie je to tak, že ak sa duch v duchovnej ríši nejakým spôsobom vzprieči Božej vôli, tak bude z nej vytlačený smerom do hmotnosti? (teda bude nútený opusiť svoju úroveň, bez ohľadu na to v akej úrovni duchovna sa nachádza, či už je stvorený, prastvorený alebo vyvinutý) Je vôbec možné vyvinúť v duchovne také chcenie, ktoré by sa priečilo Božej vôli?
Příkladem může být Amfortas, který se na krátký čas vychýlil z Boží vůle a nechal se ovlivnit Luciferem. Duchovní úroveň však neopustil.

Citácia:
Ak sú duchovia v Božskej ríši, je ich podstata tiež Božská? Alebo je ich podstata duchovná a majú na sebe záhaľ z Božsky bytostného?
Tito duchové v Božské říši mají Božskou podstatu, přičemž v sobě nesou současně oba principy - aktivní i pasivní a proto jsou dokonalí. Jsou to strážci Svatého Grálu v Božské části Hradu Grálu. I Lucifer se stal duchem, protože se u něj rozvinula svobodná vůle. Nestal se však součástí duchovního druhu, ale jeho podstata zůstala Božská.

Citácia:
Ak nemajú bytosti z Božskej ríše slobodnú vôľu, ako je možné, že u Lucifera sa slobodná vôľa prejavila? Doteraz som len čítal ako odôvodnenie, že na neho zvláštne zapôsobila hmota. Avšak ak ako bytosť z Božskej sféry slobodnú vôľu mať nemôže, tak prečo padol? Alebo je to tak, že túto absenciu slobodnej vôľe spôsobuje veľká blízkosť k samotnému Bohu?
Lucifer nikdy neměl rozvinout svobodnou vůli, protože to nebylo k jeho úkolu třeba. Navíc u něj jako archanděla to muselo mít ten důsledek, že ho jeho vlastní chtění tlačilo stále více dolů, i když nebylo zpočátku v příkrém rozporu s Boží vůlí, ale jen nepatrně se odklánělo. Tím zhutněl, stal se duchem a již se více nezachvíval jako archanděl pouze ve vůli Boží. Ve svém zhutnění vnímal sílu vlastního chtění mnohem silněji, než jemné, téměř neznatelné spojení s Božskou úrovní, které se postupně uvolňovalo, až se zcela přerušilo. U archanděla má odklon (i sebenepatrnější) zcela jiné důsledky, než u ducha, u kterého se počítá, že se nemusí zcela zachvívat ve vůli Boží. Lucifer se nemusel takto rozhodnout. Stačilo, aby se jen dál čistě zachvíval jen ve vůli Boží. Rozhodl se však chtít i něco ze sebe a tím se od Boží vůle odchýlil a způsobil tak sám v sobě nevratné změny, které mu brání v návratu zpět.

Citácia:
Píšete, že keby sa chcenie u prastvoreného vzpriečilo Božej vôli, tak to chcenie musí prejsť rozkladom. (ak správne čítam) To si neviem predstaviť. On sám predsa by musel prejsť rozkladom, keďže je viazaný na svoje chcenie.
Chtění prastvořeného je v podstatě samostatná osobnost. Dokud se zachvívá se svým původem, má spojení i s prastvořeným. Pokud se přestane zachvívat, tak může dojít i k přerušení spojení. Rozkladem pak není prastvořený nijak dotčen.

Citácia:
Ak sa môže sám Boh inkarnovať do ľudského tela, môžu sa do nich inkarnovať aj bytosti, ktoré sú Božsky bytostné, napríklad anjeli alebo archanjeli?
Možné to zřejmě bude, ale úkolem andělu a archandělů je něco úplně jiného, než duchů. Navíc jsou lidem natolik vzdáleni svým uzpůsobením, že by mezi nimi byla vnitřní propast. Otázka tedy zní: K čemu by to bylo dobré ... ?

Autor:  Matej.Vrabec [ Sob, 23. Jún 2012, 11:37 ]
Predmet príspevku:  Re: Otázky k prednáške Já som Pán, tvoj Boh!

Vôbec nerozumiem vysvetleniu o prastvorených a ich chceniu. Ako môže ich chcenie byť samostatná osobnosť?

Keď napríklad Krišna ako prastvorený duch bol inkarnovaný na Zemi, tak musel predsa opustiť svoju úroveň alebo nie?

Keď Amfortas neopustil svoju úroveň, aj keď sa vychýlil z vôle Božej malo pre neho toto krátke zlyhanie vôbec nejaký následok?

Veď aj medzi Ježišom a ľuďmi, ktorého jadro je predsa Božsky bezbytostné musela byť predsa ešte väčšia priepasť ako medzi Božsky bytostným a ľuďmi a nemôžeme tvrdiť, že Ježišov príchod nebol na nič dobrý. Alebo majú jednoducho Božsky bytostní inú úlohu a preto k tomu nedochádza?

Autor:  plamen [ Sob, 23. Jún 2012, 12:21 ]
Predmet príspevku:  Re: Otázky k prednáške Já som Pán, tvoj Boh!

Matej.Vrabec píše:
Vôbec nerozumiem vysvetleniu o prastvorených a ich chceniu. Ako môže ich chcenie byť samostatná osobnosť?

Keď napríklad Krišna ako prastvorený duch bol inkarnovaný na Zemi, tak musel predsa opustiť svoju úroveň alebo nie?
Nemusel. Pán v přednášce "A vyplnilo se ..." píše:

Jako král Imanuel ve vesmíru, jako Parsifal Prastvořených a v duchovní říši a konečně jako Syn Člověka ve hrubohmotnosti na této planetě Zemi. Trojdílný v jednom, působí současně jako Božské mystérium. Je to postup, který nemůže býti pochopen vyvinutými lidskými duchy. Prastvoření mají však na něm již podíl, neboť i oni mohou působiti zde na zemi, zatím co současně plní svou službu nahoře ve hradu Grálu.

Citácia:
Keď Amfortas neopustil svoju úroveň, aj keď sa vychýlil z vôle Božej malo pre neho toto krátke zlyhanie vôbec nejaký následok?
V duchovnu existují mechanismy, které začnou nutit to, co se odchýlí zpět na správnou cestu. Navíc duchové se nezachvívají zcela ve Boží vůli, protože mají vůli svobodnou. Proto se v principu ducha počítá s určitými odchylkami. Je však úkolem duchů, aby se Boží vůli podřídili, tedy aby jejich svobodné rozhodování bylo v souladu s ní. Následkem provinění Amfortas přestal být nejvyšším knězem v chrámu na vrcholu duchovna, ale mohl nadále zůstat jedním z rytířů.

Citácia:
Veď aj medzi Ježišom a ľuďmi, ktorého jadro je predsa Božsky bezbytostné musela byť predsa ešte väčšia priepasť ako medzi Božsky bytostným a ľuďmi a nemôžeme tvrdiť, že Ježišov príchod nebol na nič dobrý. Alebo majú jednoducho Božsky bytostní inú úlohu a preto k tomu nedochádza?
V tom je rozdíl. Božsky Bezbytostné není oddělený druh. Bezbytostné je původem a zdrojem všech druhů, které existují. Božsky bytostné je však druh, který se z bezbytostného záření Boha oddělil, stejně tak jako duchovno a jsou to tedy druhy naprosto cizí, mezi nimiž je nepřekročitelná propast. Sestupuje-li však Syn Boží, který pochází z bezbytostného stvořením až do hmoty, mohou z něj všechny druhy čerpat stejným způsobem.

Uvedu příklad: Když se dělo zvěstování příchodu a zrození Ježíše andělem, tak ti, co je přijímali byli polekáni a pociťovali strach, až hrůzu, když se k nim anděl přiblížil. Bylo jim řečeno :"Nebojte se!". Avšak přítomnost Syna Božího vyvolávala v lidech něco zcela jiného.

Andělé a archandělé nejsou předurčeni k pozemským inkarnacím. Jejich úkol je zcela jiný.

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/